lördag 7 februari 2009

Outräkneliga äro herrens vägar...


Jo man vet ju inte riktigt vart man kommer att hamna här i livet... Helt plötsligt så kan det ta sig de mest oväntade vändningar. Det som är bra med det hela är att allt känns riktigt bra..... Lite helt annat än vad man trodde för ett par år sedan... Visserligen har även jag varit ett tag inom restaurang, men dock inte samma erfarenhet som Råskinn. Har ju en liten fördel jag då med tanke på att pensionärerna inte lär springa om dom ser mej. Helt ok om allt klaffar. Viss erfarenhet har man ju från sin tid på kontor, och pappas företag, så lite koll på pappersbiten har jag ju.... Hotellet ser riktigt trevligt ut och det finns tydligen underlag och allt. Nästa steg är att fara ner till byn och kolla hur det ser ut... Hur knäpp är man inte om man funderar på att dra till ett ställe där ingen av oss ens varit?? Och dessutom köra en hotell/restaurang verksamhet??... Tror ändå vi kommer fixa det efter att det är det som vi vill...eller...hm.. Jo jag trivs ju bra inom den branchen,och det som är viktigt är att man får jobba med folk... Att det dessutom är en trevlig byggd med chans till rekreation, med bra fiske och allt, lugnt område som känns ok för barnen att växa upp i gör att det känns som att jag är ganska på just nu... Jag är ju småstadsmänniska, frågan är ju om Råskinn pallar det eller om han kommer få lappsjuka..?? Lyckliga kommer vi säkert bli iaf, för då får vi äntligen bo ihop...

Inga kommentarer: